Home > Bestemmingen > Europa > Madeira > Levada/Vereda wandelingen > 1 Levada Pedregal - Ponta do Pargo

1 Levada Pedregal - Ponta do Pargo

Terug

10,5 km - circulair - gemakkelijk - 3-4 uur

Deze wandeling begint in Ponta do Pargo in het Pedregal-gebied en leidt wandelaars op een fantastische reis door de natuur en het landelijke gebied van het westelijk deel van Madeira. Begin door omhoog te gaan op het stenen pad tot bij de Levada, waar je linksaf moet slaan om verder zij aan zij te gaan met de waterloop. Onderweg heeft men buitgengewone uitzichten van Ponta do Pargo, de vallei en de bergen.

Aan het einde van Levada moet je de weg volgen tot je de Capela da Nossa Senhora da Boa Morte bereikt, waar je een korte route vindt naar een absoluut fascinerend uitkijkpunt. Neem wat tijd om al het moois in je op te nemen. Beneden rechts ligt het Achadas da Cruz-gebied.

De route gaat verder langs een bospad dat je terug naar het startpunt van de wandeling brengt. We raden echter een kleine omweg aan om een andere verborgen plaats te ontdekken met een adembenemend uitzicht.
Na te hebben genoten van het uitzicht keer je terug. Het pad eindigt op hetzelfde startpunt, maar je zult zeker een heel ander uitzicht hebben dan je had voordat je begon.